CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

our love have been..

Sunday, March 27, 2011

CeriTa BreasTFeeDing vs sUsU fOrMuLa

Bila bercerita dan terbaca artikel berkaitan kebaikan memberikan sepenuhnya susu badan kepada bayi kita, terdetik dalam hati untuk mengekalkan breastfeed amal sampai dia berusia dua tahun. Dalam al-Quran pun menekankan penyusuan ibu sehingga anak berusia dua tahun.

Banyak kebaikan breastfeed ni untuk para ibu, antaranya menurunkan berat badan selepas melahirkan..(yang ni paling aku suka)maklumla selepas melahirkan amal berat badanku naik sehingga 61kg..alamak...bajuku banyak yang dah tak muat..oh tidakkk..,yang lain kebaikan susu badan membantu mempercepatkan pengecutan rahim..ini sangat penting bagiku..menjimatkan perbelanjaan membeli susu,ini sudah tentu.banyak lagila kebaikan susu ibu ni.

harapan aku untuk amal,ummi dapat menyususkan amal selama yang mungkin,kalau abang akif dulu hanya dapat menyusukan sehingga 10 bulan lebih,harap amal lebih dari itu. sentiasa kena motivasikan diri agar dapat menghasilkan susu sebanyak mungkin untuk Amal. ibu-ibu kena yakin dapat menyusukan bayi jangan stress kerana ini juga salah satu cara menggalakkan penghasilan susu.

nanti ummi dah nak naik kerja semula, ummi kena mulakan proses perahan untuk dijadikan stok untuk Amal sepeninggalan Amal di rumah baby sitter..harap Ummi berjaya!yakin dan yakin!

Kali ni Ummi dah direct breastfeed amal berbanding Abang Akif dulu ummi terpaksa perah untuk susukan dia. Terima kasih Amal kerana memberikan ummi pengalaman menyusukanmu..ummi rasa sangat sempurna dapat menyusukan amal secara terus tanpa perlu perah lagi...

Ibu-ibu di luar sana, teruskan menyusu anak anda,kerana susu ibu adalah formula yang paling baik untuk anak-anak kita.

Pohon pada Allah, agar memberikan rahmat penyusuan ini kepadaku sehingga Amal dua tahun..
                                             setiap kali perahan dapat jugak 250oz dalam 30 minit perahan.

harap-harap perahan hari dan masa mendatang seperti di atas hendaknya. Berusaha dengan lebih rajin lagi,kekalkan pemakanan yang sihat,banyakkan minum air dan susu,insyaallah..(semangat untuk diri sendiri:)


No comments:

Post a Comment