CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

our love have been..

Friday, November 25, 2011

salam maal hijrah 1433


Salam maal hijrah 1433, dah masuk tahun baru pun kita 27 November ni, kalau mengikut perkiraan hijri umurku lebih setahun berbanding perkiraan Masihi.

Jangan lupa semua untuk baca doa akhir tahun pada 27 November ni, ini juga pesanan untukku..
Semoga tahun baru yang bakal tiba memberikan seribu satu perubahan yang lebih baik untuk diriku...
Tahun 1432H memberikan seribu satu pengalaman untuk dijadikan pedoman bagi hari,bulan dan tahun berikutnya.

Menyorot kembali kepada pengertian Hijrah ketika Zaman Rasulullah SAW, baginda berhijrah ke Madinah setelah menerima wahyu dari Allah. Hijrah Nabi ke Madinah merupakan satu titik perubahan baru dalam dakwah Islamiyyah. Hijrah baginda ke Madinah mengajar erti pengorbanan bagi mereka yang benar-benar beriman. Pengorbanan untuk tinggalkan segala kemewahan dan sesuatu yang dicintai serta di sayangi. Yang mana permulaan hijrah inilah memberi kemenangan yang sangat besar kepada Islam hingga kini.

Alhamdulillah lusa kita akan bertemu dengan tahun baru. Semoga tahun baru akan datang bertambah-tambah iman kita kepada Allah sesuai dengan pertambahan umur kita dan segala nikmat yang 'DIA' bagi pinjam sekejap kat dunia ni.

pesanan ini adalah untuk diriku sendiri, sekiranya ianya adalah sesuatu yang boleh dimanfaatkan untuk orang lain yang membaca. Alhamdulillah....

No comments:

Post a Comment