CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

our love have been..

Wednesday, November 3, 2010

1st Time

Hari ni, aku bertolak ke tempat kerja macam selalu seawal 7.00am.

Memacu laju kenderaan 4 roda ku..ala-ala 4 wheel drive,

Cuaca pagi cerah dan nyaman sekali, walaupun nun di utara serta pantai timur dilanda banjir,

Menurut apa yang dimaklumkan dj IKIM Siti Rohani Surani,

Ikim memang jadi teman aku sepanjang perjalanan ke Port Dickson,

Hatiku berbisik " dasyat juga, banjir diutara kali ni...sampai konvo UUM pun ditangguhkan..warga emas sorang dikhuatiri lemas, Masyaallah..hebat perancangan Allah, kalau di indon gempa bumi, letusan gunung merapi, tsunami..Malaysia?"

Tersedar dari lamunan, aku kembali fokus kepada pemanduan, hanya keruhan Akif yang kedengaran..
Hmmm...kesian Akif, pagi-pagi buta dah travel dengan Ummi, penat agaknya..

Tak kurang juga ummi..penat juga, Kuartes KLIA - LBJ Felda - Sendayan Felda - Bandar Sri Sendayan - Teluk Kemang Port Dickson...

Tak sempat nak sampai politeknik, aku nampak banyak kereta stop kat tepi jalan, accident ke??
Alamak polis!! aku cepat-cepat tarik seatbelt..tapi polis nampak, terus dia lambai tangan minta ku berhentikan kereta....

" Cik lainkali pakai seatbelt masa mula nak drive..bukan tengah drive..,cik ingat saya tak nampak ke?saya dah catat dah no kete cik.."aku terkebil-kebil campur berdebar, tak tahu cemana nak xplain..1st time kena tahan dek polis...dia cakap lagi " cikgu ke?nak ke sekolah?"..aku iyakan aja kata-katanya...dalam hati pohon Allah memberikan perlindungannya..
......."oklah...lain kali jangan buat lagi..jalaaaaannnn...."...lega rasanya.."terima kasih tuaaaaaannn" kalau tidak duitku bisa melayang dong....

Segalanya dalam perancangan yang maha Esa...Rezekiku masih ada...SAYYY THANK YOU ALLAH...(",)....

No comments:

Post a Comment