CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

our love have been..

Monday, November 15, 2010

Allah Sayang Hambanya..

Harini 14 November 2010, cuaca pagi yang sangat cerah dan baik..

memandangkan today is sunday so cuti-cuti hujung minggu, plan harini nak melawat kak Lin office mate aku yang selamat melahirkan cahaya matanya yg ke empat..

So, lepas breakfast dalam pukul 11, pukul 11 baru breakfast..biasala hari cuti kan...hehe,
my husband suh get ready nak ke Senawang, rumah membe yang bersalin ni la...lama sangat bertangguh nak melawat, akhirnya harini berjaya jugak..

jadi plan nak ke rumah teman aku ni, disusuli pula dengan agenda seterusnya ke Kajang, dan terus ke Zoo Negara..wow!best kan plan harini..cuti yang bermakna ni..

kami pun bertolakla dari rumah jam 1.15pm, lepas Zohor, and then sampai rumah office mate dalam kul 2.30pm, lepas borak-borak dan bincangkan isu-isu hangat (maklumler..lama tak jumpa, taula gosip pun banyak),kami pun minta diri nak ke destinasi seterusnya dalam pukul 3pm.

dengan semangatnya kami meneruskan perjalanan ke kajang, dalam kereta dia tanya aku "yang lapaq dak?",kita nak lunch kat mana ye?"(kami belum lunch lagi)aku dengan semangatnya jawab "lapaaaq...ikut abangla nak makan kat mana,yang ikut je"akif dekat belakang macam biasala..berdiri sambil mengira kereta kat highway yang dia nampak...

tengah asyik berborak sambil sekala aku menjengah akif kat seat belakang..dum!! bunyi dentuman yang sangat kuat di belakang..aku sedikit ke depan, akif masih maintain berdiri, sempat aku panggil suamiku " abangg..."dia jawab "habis dah...kereta kita..."rupanya sang wira hentam belakang kereta ku yang tak sampai setahun lagi kelahirannya..dugaan Allah...mungkin hujan lebat ketika itu..menyebabkan jalan licin..dan sang wira bleh tahan juga lajunya ..tak sempat brek..hentam keretaku...

maka berlakulah..sesi rundingan di kiri highway km 258.7 Senawang-Seremban, plan nak ke Kajang- Zoo Negara terpaksa dibatalkan.., apa nak buat kan?destinasi seterusnya?Balai Polis Serembanla eden poie...Report..esok EL la..nak ke Kuala Lumpur..urusan claim dan masuk workshop..

Allah uji setiap hambanya..sejauhmana kita beriman dan taqwa kepadanya..Kita rancang, Allah jua merancang..tapi sebaik-baik perancang adalah Allah SWT..

Sabar dengan ujian..moga hampir kepada taqwa...

No comments:

Post a Comment